Japon firmalarının oyncak piyasasının gözü artık sadece çocuklarda değil.
Japon firmaları yetişkinlerin stresini azaltmak,yağlarını eritmek ve yanlızlıklarına çare olmak için yeni oyuncaklar geliştiriyor.Bu olay o kadar ilerledi ki artık firmalar çocukları değil yetişkinleri hedefliyor
Şu anda nüfusunun beşte biri 65 yaş üstü olan Japonya’da bir hükümet raporuna göre, bu yaş grubunun nüfusa oranı 2055’te yüzde 40.5 olacak. Ülkenin ciddi sorunlarından biriyse şişmanlama.
Tokyo’da geçen nisan ayında kabul edilen bir yasayla, işyerlerinin 40-74 yaş arası çalışanlarının bellerini ölçmesi bir zorunluluk haline getirildi. Yasaya göre, bel ölçüsü erkeklerde 83.75 santimi, kadınlardaysa 88.50 santimi geçenler “hasta” diye sınıflandırılacak ve işyerleri cezalandırılacak.
Bu rahatsızlıkların sahipleriyse çareyi oyuncaklarda arıyor.